Aanvullende vereisten voor macOS gebruikers

Heb je nog geen TeamViewer?  Download deze dan vooraf alvast zodat we direct van start kunnen met de gewenste ondersteuning!

Bij gebruik van een Mac dien je vooraf de juiste rechten bij de systeeminstellingen in te stellen. Dit is nodig om expliciet toestemming te geven aan TeamViewer voordat jouw scherm gedeeld kan worden. 

  1. Download de TeamViewer QuickSupport versie van Plan&Was
     
  2. Hiervoor ga je naar het Apple-menu naar Systeemvoorkeuren "Beveiliging en privacy".
     
  3. Klik op "Privacy" en selecteer "Schermopname" in de linker balk. Vink vervolgens aan dat het scherm gedeeld mag worden met TeamViewer (en/of TeamViewer Quick Support).

Wanneer deze actie is uitgevoerd is het direct mogelijk om hulp en ondersteuning te ontvangen middels de TeamViewer.


TeamViewer t.b.v. Hulp op Afstand

Wij maken gebruik van TeamViewer QuickSupport, dit is een speciale 'helpdesk' versie om op eenvoudige wijze ondersteuning te kunnen bieden.

Het is niet noodzakelijk zelf eerst TeamViewer te installeren, maar controleer wel of je apparaat voldoet aan de systeemeisen van TeamViewer voorafgaande je contact met ons opneemt.

Via de link op de website én binnen het Plan&Was systeem is de knop aanwezig 'Support programma starten', hiermee wordt de TeamViewer Quicksupport gedownload, waarna je deze vanuit je downloads dient op te starten.

Heb je zelf TeamViewer al geinstalleerd, dat is geen probleem. Wij hebben dan alleen het verbindings-id nodig en het bijbehorende wachtwoord (deze word continu ververst en is eenmalig in gebruik).